FODKLINIK SUCCES CASE STUDY

Succeshistorie fra fodklinikken Min Fodklinik

Flere kundehenvendelser
0 %
Pr. bookning
0 ,-
Øget omsætning
0 %

Sådan vi fik øget Min Fodkliniks omsætning med 100% på 4 måneder

Min Fodklink er en lille enkeltmandsvirksomhed med klinik i Vanløse. Klinikken drives til dagligt af fodterapeut Faouzia med 17 års erfaring. I 2018 valgte Faouzia at skifte lokation fra Østerbro til Vanløse, hvilket desværre resulterede i, at klinikken mistede størstedelen af kundebasen. Klinikken gik fra at have 6-8 klienter dagligt til nu kun at have 1-3.

Faouzia besluttede sig for at investere i online markedsføring til klinikken. Her fik hun kontakt til Briix Marketing, og vi indgik et samarbejde.

Knivskarp planlægning og eksekvering

Baseret på analyse af virksomheden og branchen, samt Faouzia’s mål, fik vi lagt en online markedsføringsstrategi med Facebook annoncering som omdrejningspunkt. Efter at have iværksat strategien, fik vi på få måneder situationen vendt til en succeshistorie.

Da Min Fodklinik er en lille servicevirksomhed drevet af kun én person, er markedsføringsbudgettet naturligvis begrænset. Derfor var det essentielt, at vi var knivskarpe på både planlægning og eksekvering, så vi kunne få presset mest muligt ud af hver annoncekrone. Der skulle penge tilbage i kassen, så forretningen kunne løbe rundt.

Klinikken fik allerede fra første uge betydeligt flere henvendelser og bookninger. Efter 4 måneder var der fuldt booket stort set hver dag, og klinikkens omsætning var øget med 100%.

Hvad vi gjorde trin for trin

1.  Ved en udførlig gennemgang af virksomheden, branchen og målgruppen, fik vi fastlagt alle relevante oplysninger til videre konstruering af markedsføringen.

2. Baseret på analysen, fik vi lagt en konkret skræddersyet markedsføringsstrategi, som havde til formål at bygge kundebasen op, og efterfølgende skabe en kontinuerlig strøm af kunder.

3. Vi fik fuldstændig styr på alt det basale, og fik optimeret Min Fodkliniks hjemmeside og Facebookside, så det online billede udadtil fremstod indbydende og professionelt. Samtidig fik vi kommunikeret Faouzias positive energi og image ud, så der blev skabt en rød tråd mellem klinik, hjemmeside og Facebookside.

4. På hjemmesiden fik vi sat sporing op, så vi kan følge med i alt aktivitet, og kontinuerligt optimere markedsføringen fremadrettet.

5. Vi fik opbygget annoncer, med tekst, medie og budskab som sad lige i skabet, til den helt rigtige målgruppe. Dertil fik vi lavet en landingsside som var i harmoni med annonce og budskab.

6. Ved hjælp af den indsamlede data, fik vi optimeret markedsføringen så der blev presset mere og mere ud af annoncekronerne. Kundeflowet er stabiliseret, og vi kan nu skrue op og ned for budget afhængig af hvor mange ekstra kunder Faouzia ønsker i klinikken.

76 henvendelser og en fuldt booket kalender for kun 1471 kr.

Faouzia er til dags dato stadig trofast kunde hos Briix Marketing. Som samarbejdet skrider frem, og vi får samlet mere og mere data via Facebook Pixel, formår vi kontinuerligt at skabe gode resultater for klinikken.

På en måned har vi med kun 1471 kr. skaffet 76 relevante henvendelser. Det er 19,36 kr. pr. henvendelse. 9 ud af 10 henvendelser bliver til kunder i klinikken. Dvs. Faouzia har betalt 21,5 kr. pr. kunde igennem Facebook annoncer.

En kunde i klinikken har en gennemsnitsværdi på 460 kr. Hertil kommer en ny kunde i gennemsnit 3 gange igen. Altså er den gennemsnitlige livstidsværdi pr. kunde 1380 kr. Det betyder at Faouzia på sigt, i gennemsnit vil få en omsætning på 1380 kr., hver gang hun bruger 21,5 kr. på annonceudgifter til Facebook.

Det kalder jeg en god investering, og effektiv online markedsføring.

Facebook annoncerings løsning - Min Fodklinik
Resultater fra Facebook kampagne juni 2020

Det siger Faouzia om Briix Marketing

''Efter at have flyttet klinkken fra Østerbro til Vanløse stod jeg i en kæmpe nervepirrende situation som Nick fik ændret i den grad! Utrolig overvældet af den enorme forstående empati følelse Nick gav mig og klinikkens fremtid da jeg gik med tanker om at lukke klinikken. Behagelige telefon samtaler samt effektive resultater der gør at jeg har en fuld booket kalender. Virkelig alle pengene værd og de varmeste anbefalinger herfra''
Faouzia Bel-Mimoune
Fodterapeut og ejer af Min Fodklinik

Skal du være den næste succeshistorie?

Der er kæmpe potentiale i Facebook og Instagram annoncering for mindre servicevirksomheder. I sær for terapeuter, behandlere, coaches og undervisere. Også selvom du er en mindre virksomhed, med begrænset markedsføringsbudget. Det kræver blot den rette markedsføringsstrategi.

Kontakt mig gerne til en snak og hør om dine muligheder. Så lover jeg en uforpligtende og behangelig samtale.

Bemærk dog at resultaterne i casen her ikke er altid er typiske. Jeg kan ikke garantere de samme resultater som i eksemplet.

Bliv kontaktet til en uforpligtende snak