Sponsoreret artikel
Som markedsføringsfirma er det vigtigt, at man har både software og udstyr i orden. Har man ikke det, kan det være svært at levere det arbejde, der forventes af kunderne. Derfor er det afgørende, at man som minimum har styr på, hvad der nævnes i denne artikel.
1. Google Analytics
Når man arbejder med markedsføring, er det vitalt, at man ikke blot træffer vilkårlige beslutninger. Tværtimod skal de være baseret på et datagrundlag. Til dette formål kan man få flere værktøjer, men den bedste løsning er at benytte sig af Google Analytics.
Værktøjet fra Google kan man bl.a. benytte til at spore, hvor man får sin trafik fra, så man kan vurdere, om bestemte kampagner skal afsluttes. Hertil kan værktøjet også bruges til at hente inspiration til nye tiltag, hvorfor det er guld værd for alle, der arbejder med marketing.
2. Google Docs eller Microsoft Office
Der bør ikke herske tvivl om, at det er de færreste firmaer, der kan klare sig uden at have adgang til enten Google Docs eller Microsoft Office. Det er naturligvis også tilfældet for firmaer, der arbejder med markedsføring, da man kan få brug for flere af programmerne.
Blandt andet bruges Word eller Docs til tekstbehandling, mens Excel eller Sheets kan bruges til databehandling, søgeordsanalyse m.v. Har man brug for at lave en præsentation til en kunde, kan man bruge enten PowerPoint eller Slides til dette formål.
3. En bærbar PC
Når man arbejder med markedsføring, er det vigtigt, at man hele tiden kan være på. Derfor er det vigtigt, at alle ansatte har en bærbar PC. Det sikrer, at det er muligt at tilgå kampagner, e-mails m.v. alle steder. Dermed kan man også reagere hurtigt, hvis behovet skulle opstå.
Hertil vil alt arbejde også kunne udføres fra den bærbare PC, som med fordel kan kobles til en større skærm på kontoret. Et godt tip er at hente en fast samarbejdspartner, der kan hjælpe, hvis der er teknikproblemer. Det kunne f.eks. være et firma som GladTeknik.
4. Software til backup
Desværre er det langt fra alle, der sørger for at tage kontinuerlig backup af deres filer. Mange tænker slet ikke over det, mens andre mener, at risikoen for, at der sker noget, er lille. Står man først i en situation, hvor man har mistet alle sine filer, er det dog ikke sjovt at stå uden backup.
For at sikre sig, at man ikke ender med at stå i en sådan situation, hvor man har mistet en række af sine vigtige filer, bør man anskaffe sig et stykke software, der løbende laver en backup. Ved at vælge et system, der gør det automatisk, skal man ikke selv huske at gøre det.